Vandaag stelde de directie van IJsboerke en Glacio het ‘opgefriste’ IJsboerke in Tielen voor.
Ijsboerke krijgt een nieuw logo. Uit het oude log zijn de bergen verdwenen. Een jaar na de overname door Glacio is de Belgische roomijsmaker klaar voor een ambitieuze toekomst. IJsproducent Glacio ligt 8 kilometer verderop in Beerse en vormt niet enkel qua ligging een ideale synergie met IJsboerke. 98% van de producten die Glacio produceert, is bedoeld voor export naar het buitenland, van Duitsland tot Japan. Dit terwijl IJsboerke-producten vooral in België, en nu ook in Nederland, worden afgezet. Bovendien is het assortiment van beide roomijsmakers complementair: Glacio produceert vooral vernieuwende ijsspecialiteiten en heeft een productie die piekt in de winter. IJsboerke kent dan weer een productiepiek in het voorjaar en is vooral gekend door het schepijs, hoorntjes, sticks en cups.
“In 2014 zullen we meer dan 40 miljoen liter ijs produceren. We verwachten voor 2014 voor de hele Glacio Group dan ook een omzetstijging van meer dan 20% (van 70 MIO euro naar 90 MIO euro). En tegen eind 2014 wordt een uitbreiding van de tewerkstelling verwacht naar 500 medewerkers.”, aldus CFO Werner Van Springel.
Ijspralines, Plopijs en Ijs van Kaatje
Voor de exportmarkt werd recent in Tielen een nieuwe productielijn opgestart in navolging van een Glacio-contract omtrent de levering van 200 miljoen ijspralines per jaar. Het gaat om een investering in een nieuwe productielijn van meer dan 1 miljoen euro die volledig werd ontwikkeld in eigen huis. Elke dag zullen er op deze nieuwe productielijn zo’n 500.000 pralines van de band rollen. De samenwerking met Studio 100 wordt uitgebreid - voordien werden er al Bumba en Piet Piraat-ijsjes op de markt gebracht door IJsboerke - met ijsjes van Maya de Bij en de K3-cornets met innovatieve roze hoorntjes. Ook de licentie van Plop is door IJsboerke overgenomen. In elke verpakking van de ijsjes verbonden aan Studio 100 vindt de klant een gadget en een kortingsbon, geldig voor elk Plopsaland-park, terug. Vanaf april lanceert IJsboerke een eerste referentie in samenwerking met VRT. Het gaat om een ijsje rond het televisie-figuurtje Kaatje, waarbij de verpakking bestaat uit vier bekertjes met een combinatie van vanille- en aardbei-roomijs. Bij elk potje wordt een gratis kindertattoo gegeven.
75 inpakkers gezocht
Tegen het einde van dit jaar wil IJsboerke het aantal werknemers verhogen van 425 naar 500. Het bedrijf zoekt vooral inpakkers.